1. Generelle oplysninger
Virksomhedsnavn: Aslund
CVR-nummer: 40689871
Adresse: Rågevej 13, 9280 Storvorde
Telefon: 20 77 71 38
E-mail: mail@aslund.dk
Hjemmeside: www.aslund.dk
2. Anvendelse af betingelser
Disse betingelser gælder for alle aftaler, ydelser og samarbejder mellem Aslund og kunden, medmindre andet er skriftligt aftalt.
3. Ydelser
Aslund tilbyder professionelle træfældningsydelser leveret som service, herunder:
Alle opgaver udføres i henhold til gældende regler og sikkerhedsstandarder.
4. Aftaleindgåelse
En aftale er bindende, når kunden har modtaget en skriftlig bekræftelse fra Aslund. Mundtlige aftaler er ikke gyldige uden skriftlig bekræftelse.
5. Priser og betaling
6. Afbestilling og ændringer
7. Udførelse af arbejdet og ansvar
8. Force Majeure
Aslund kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering som følge af ekstraordinære omstændigheder, herunder, men ikke begrænset til:
9. Klager og reklamation
10. Tvister og løsning
10. Lovvalg og værneting
Enhver tvist, der ikke er løst i henhold til pkt. 9, afgøres efter dansk ret ved domstolen i Aalborg, eller en voldgiftssag, ud fra Aslunds skøn, medmindre andet er skriftligt aftalt.
Generelt
Disse betingelser er gældende for alle ydelser, produkter og andet leveret af virksomheden, forud for enhver anden .
Virksomhedens procedureregler skal til enhver tid følges.
Ved uafklarede forhold anvendes AB18.
Virksomheden har til enhver tid ret til at repræsentere sig selv ved enhver form for
gennemgang, møde eller lignende, i forbindelser der omhandler eller kan have indvirkning
på virksomheden i hvilket som helst omfang. Kunden eller anden part, der foranstalter møde
eller lignende, forpligter sig til at oplyse virksomheden om sådanne på forhånd og inddrage
virksomheden i specifikke forhold og generelt.
Autorisationskrævende ydelser, materialer og andet i forbindelse hermed er ikke inkluderet,
medmindre det udtrykkeligt er udspecificeret i indholdet af tilbuddet.
Der er ingen øvre grænse for ekstra arbejde mod vederlag.
Virksomhedens almene administrative arbejde i et kundeforhold er begrænset til
udelukkende tilbudsberegning.
Kunden er forpligtet til at fremsende korrekte dokumenter, der viser installationer i jorden,
byggetilladelser, og andet relevant for opgaven.
– Kunden kan bl.a. anvende www.ler.dk
Betalingsbetingelser
Netto kontant medmindre andet er skriftligt aftalt.
På virksomhedens foranstaltning og anmodning.
Virksomheden kan til enhver tid kræve betaling for leverede ydelser, materialer og andet,
som virksomheden har disponeret på ifm. opgaven. Herunder bl.a., men ikke begrænset til:
– Bestilte varer, der endnu ikke er leveret
– Omkostninger ved at annullere allerede placerede ordrer
– Omkostninger ved ikke at kunne annullere allerede placerede ordrer
Virksomheden kan kræve alle ydelser, materialer og lignende betalt uden forudgående
skriftlig aftale, med en frist for fremsendelse på 60 dage efter aflevering af samlede
entreprise.
– Alle ekstraarbejder, tillægsopgaver og nødvendige arbejder sker mod vederlag
– Disse omfatter ydelser, produkter og andet i forbindelse hermed, der er
leveret udover det aftalte i tilbuddets indhold
Virksomheden kræver vederlag for enhver form for administration, der ligger udover det
almene administrative arbejde i et kundeforhold.
Kunden har ikke ret til at tilbageholde betaling for påståede fejl og mangler, reklamationer
eller lignende.
Ved for sen betaling tilskrives renter og gebyrer i henhold til lovgivning.
Ansvar og risikoovergang
Kunden forpligter sig til at underskrive procedure dokumenter, for at gøre disse gældende.
Kunden er direkte og indirekte erstatningsansvarlig for hændelser og undladelser, som
kunden måtte foretage før, under og efter projektet, som har indvirkning på virksomhedens
udførelse af det aftalte eller virksomhedens generelle overskud, omsætning, tidsforbrug, etc.
Kunden er ansvarlig for uvedkommende færdsel, ophold og lignende, af genstande og
personer i og omkring arbejdsområdet.
Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for indirekte tab af nogen form
Virksomheden er ikke rådgivnings ansvarlig, medmindre det fremgår skriftligt i tilbuddets
indhold, at virksomheden yder rådgivning, og der er pålagt vederlag for dette
– Eventuel rådgivning der ikke er inkluderet i tilbuddet anses som ekstraarbejde
Ønsker kunden ændringer, ophør, ophold eller andet, skal virksomheden foretage
begrænsende foranstaltninger til omkostninger, men kan ikke holdes ansvarlig ved
forglemmelse.
Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for materialer som kunden selv stiller til rådighed.
Herunder er virksomheden ikke bundet af generelle standarder, krav, normer, etc. ved
løsninger der omfatter eller påvirkes af materialer, der er stillet til rådighed af kunden.
Virksomheden tager intet ansvar for forglemmelser, fejl og mangler fra leverandører,
underentreprenører eller lignende.
Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for materialer fra leverandører, underentreprenører
eller lignende.
Procedure dokumenter og udfyldelse
Virksomheden anvender egne procedure dokumenter til kvalitetssikring og dokumentation.
Procedure dokumenter er virksomhedens sikkerhed for aftaler, ændringer og andet, der er
væsentligt efter virksomhedens skøn.
Procedure dokumenterne omfatter, men er ikke begrænset til:
– Kontraktindgåelse
– Ændringsgodkendelse
– Godkendelse af løbende ydelser og andet
– Virksomhedens ansvarsfraskrivelse
– Påståede fejl og mangler og forhold overfor disse
– Reklamationer generelt
– Udtalelse til evt. vurdering af erstatningspligt og omfanget heraf
Ved at undlade underskrift frafalder kundens ret til indholdet af dokumentet. Virksomheden
kan kræve erstatning og positiv opfyldelsesinteresse af kunden for følgerne af mangel på
underskrift.
Kunden kan ikke senere end egen afvisning, frafald og lignende gøre krav gældende.
Levering og materialer
Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for tredjemands fejl og mangler.
Virksomheden er ikke ansvarlig for kvalitet, beskaffenhed og lignende, fra leverandører,
underleverandører, etc..
Reklamation
Alle reklamationer skal ske gennem formular på hjemmesiden senest 8 dage efter
aflevering.
Kunden skal uden ugrundet ophold reklamere ved eventuelle fejl og mangler, der er opdaget
under og efter arbejdets udførelse.
– Kunden skal vedlægge dokumentation i form af billeder
Kunden skal straks reklamere over fejl og mangler i modtagne materialer
– Kunden skal vedlægge dokumentation i form af billeder
Misligholdelse og beføjelser
Misligholdelse
Overtrædelse af vilkår for aftalen.
Manglende opfyldelse af en forpligtelse i overensstemmelse med aftalen.
Handling eller udeladelse til økonomisk eller tidsmæssig skade for den anden part
Væsentlig misligholdelse
Overtrædelse af dansk lov.
Ved flere misligholdelser i kundeforholdet er der tale om væsentlig misligholdelse.
Hvis kunden modsætter sig at underskrive procedure dokumenter der er nødvendig for det
videre arbejde.
Beføjelser
Virksomheden kan til enhver tid ophæve kontrakten.
– Virksomheden kan kræve alle udestående betalt.
– Virksomheden kan kræve alle leverede ydelser, produkter og andet betalt.
– Virksomheden kan kræve ustandselige eller svært standselige ordrer betalt.
Virksomheden kan tage udlæg uden forbehold
Virksomheden har ret til at standse arbejdet ved udebleven betaling.
– Virksomheden pålægger den misligholdende part alle omkostninger hertil.
Virksomheden politianmelder enhver form for strafbar handling, forhold eller lignende.
Handling eller udeladelse til økonomisk eller tidsmæssig skade for virksomheden kan til
enhver tid kræves dækket af den misligholdende part
Kunden kan ophæve kontrakten mod betaling af en sum, der fastsættes af virksomheden.
Kunden kan ophæve kontrakten, såfremt virksomheden væsentligt overskrider sine
forpligtelser
Søger du et samarbejde eller har du behov for en ekspert i topkapning og teknisk udfordrende fældninger?
Vi står klar til at hjælpe dig med tekniske nedtagninger, skovning og entrepriser på klima og miljøforbedring.
Udfyld formularen og bliv kontaktet indenfor 24 timer
© 2025 Alle Rettigheder Forbeholdes.
Udfyld formularen og så kontakter vi dig snarest